logo
logo
Svyatoslav Biryulin
direktor Kvan svetovanje Slovenija i Sapcons Rusija
img
Izvor: Kvan
SPK: Rođeni ste u jednom od najlepših evropskih gradova, Sankt Peterburgu i prilično burnih, mada moskovskih poslovno uspešnih godina, ste zajedno sa porodicom našli dom u državi koja vas je obuzela, očarala i uverila. Zašto Slovenija?
SB: Sankt Peterburg je, u stvari, jedan od najlepših gradova na svetu, prestonica vekovne kulture i arhitekture, ali sam, razmišljajući o novim pravcima svoga rada, tražio zemlju unutar Evropske unije u kojoj bi, bez većih problema, mogao da proširim svoje poslovanje, a da ona ispunjava sve kako poslovne, tako i zakonske okvire. U Sloveniju sam se bukvalno zaljubio, u njoj mislim da provedem svoje mirnije “penzionerske dane”, impresioniraju me mir, predivna priroda, ljubazni ljudi, čistoća, “zapadnjački” mentalitet u inače “istočnoj državi”. Poslovnost i savesnost slovenačkog naroda su još oni dodatni atributi koji me uvek iznova uveravaju da je moja odluka bila najbolja moguća. Takođe, kao posledica, ulazak na srpsko tržište, uz stručnu pomoć Slovenačkog poslovnog kluba iz Beograda, se podrazumevao upravo na osnovu veoma dobrih iskustava u Sloveniji jer obe zemlje izuzetno dobro međusobno sarađuju.
SPK: Jedan ste od onih promišljenih ekonomsko - marketinških stručnjaka koji su, na osnovu višegodišnjeg praktičnog iskustva svesni da je savremena kompanija ekonomski uspešna samo ako pod doktrinu delovanja uključi apsolutnu usaglašenost strateškog planiranja, zar ne?
SB: Na području koji pominjete, nisam od juče. Više od dvadeset godina iskustva, uglavnom na vodećim pozicijama, kako velikih, tako i nekih manjih preduzeća, dovoljno je dobra garancija za budućnost, zar ne. Svestan sam da je moderno poslovanje suštinski drugačije, mnogo raznovrsnije,ali se jednostavno ne može proći bez kvalitetnog strateškog planiranja. Promišljen i do detalja urađen plan, postavlja osnovu uspešnom zaključku, daje mu verodostojnost i smislenost. Ne tako davno, strategija se vrtela oko dve ili tri godine planiranja unapred, danas je ona usmerena na poslovni period između pet i deset godina, što je preduslov za uspeh i ostanak na tržištu. Isto važi i za proizvode. Čak i moderna kompanija ne može i ne sme da pokrije sve oblasti od proizvodnje do prodaje, mora se fokusirati na jedan, najviše dva segmenta i njih apsolutno da ispuni. Predviđanja, dugoročni planovi, analize sve je to ono što je, samo po sebi razumljivo, neverovatna konkurencija je svakodnevni pritisak koji isključuje slučajnosti.
SPK: Kao poznati predavač i pisac, i te kako upotrebljivih priručnika, razgaljujete i ujedno nadgrađujete većinu tajni ekonomskih procesa kako giganata, tako i pojedinih preduzeća sa verodostojnošću vaših iskustava. Činjenica je da su se načini veoma promenili, da je pre deset godina poslovanje u današnjem načinu rada iz prošlosti prenelo samo deliće i pozitivne uzorke, a kopije nikako?
SB: Načini, ne samo proizvodnje, već i poslovanja uopšte menjaju se tako brzo da mogućnost “za odmor” uopšte ne postoji. To, doduše, ne znači da su dobri recepti sasvim odbačeni, već da je svaki po sebi posebno analiziran, a oni kvalitetni promenjeni u kvalitetnije, primenljivije i dopadljivije. Čak i sam pri nadgradnji koristim sve već ranije proverene komponente jer su neke, sa određenim drugačijim pristupom, upotrebljivost više nego produžile. Savremeno preduzeće mora stremiti ka najboljem, a to ne znači da proverene načine rada može jednostavno da odbaci. Upravo to prilagođavanje u smislu dopunjavanja, rezultatski ostvaruje itekako komplikovane proizvode ili ekspertize uopšte.
img
Izvor: Kvan
SPK: Tržišta prostranog bivšeg Sovjetskog saveza postaju neverovatne prilike i ujedno izazovi, kako za preduzeća u Sloveniji, tako i za njene susede, pre svega Hrvatsku i Srbiju. Kompanija Kvan, može i u prilici je da biznismenima ne samo pomaže, već i da ih usmeri ka proboju na njih?
SB: U kompaniji se zajedno sa kodirektorkom Saglarom Mandžievom trudimo da svim zainteresovanima u stvarnim prostranstvima nekadašnje ogromne, sada doduše podeljene, a još uvek u velikim državama, poslovanje olakšavamo i stručno omogućavamo najlakši, i shodno tome, uspešan pristup novim poslovnim prilikama. Obostrana desetogodišnja iskustva i saživot u različitim državama, kako EU, tako i Rusije, Ukrajine… dovoljno je čvrsta podloga da možemo potpuno verodostojno da tvrdimo da je naša saradnja zaista dragocena. Na kraju krajeva, sva tržišta smo i lično obradili, istražili i na podlozi ličnog delovanja osetili.
SPK: Vaš najnoviji online priručnik, koji je samo u Rusiji ubedio već više od dvadeset i pet hiljada pojedinaca, je baš ovih dana dostupan, takođe, hrvatskim i srpskim biznismenima. Kvalitet teksta nije sporan, a upotrebljivost je rezultatski podrazumevana?
SB: Iskoristio bih priliku da knjigu intrigantnog naslova "Umetnost vođenja saradnika – Strategije postavljanja pitanja i odgovora”, ruskog hita, uz delimično prilagođavanje tržištima nekadašnje bivše Jugoslavije, predstavim i ovde. Većina dosadašnjih čitalaca je pohvalila, pre svega, upotrebljivost i ažurnost prilagođavanja savremenim smernicama modernih preduzeća. Uveren sam da je više nego upotrebljiva, primenjiva i poučna, praktično svaka njena stranica je moje lično iskustveno obrazloženje.
Pred vama je potpuno drugačija knjiga od svega što ste do sada čitali na ovu temu, koju toplo preporučujemo poslovnoj zajednici orijentisanoj na to za mnoge zagonetno tržište, jer otvara vrata za bolje razumevanje upravljanja i organizacije poslovnog procesa.
Knjigu na srpskom jeziku možete naručiti na web stranici izdavača ALMA ili je kupiti u knjižarama „Aleksandar Belić“ i „Delfi“. A na engleskom jeziku možete poručiti ovde.
img Facebook.com
Youtube
Instagram
img linkedin.com
Slovenački poslovni klub
Milutina Milankovića 7v, 11070 Novi Beograd
klub@spk.rs
+381 11 22 52 610 ; +381 60 42 52 590
copyright © spk 2019, Sva prava zadržana